Bruker: Passord:
   Vær pålogget.
Registrer  |  Jeg har glemt passordet
Søk her

BedriftsGuiden.no » Artikkel informasjon

Optimer bedriften din med disse tipsene

Dato: 18.06.2018
Forfatter:
Kategori: Data og internett: Software og dataprogrammer

Øk din tilstedeværelse

Er du sylskarp og konkret når det kommer til hva bedriften din helt nøyaktig kan tilby, og hva det er som skiller deg ut fra mengden? Hvis du ikke er det, så er det på tide du blir det. Det er nemlig viktig at du hele tiden er synlig i dine nåværende og potensielle kunders bevissthet. De skal aldri være i tvil om hva kjernebudskapet ditt er. Og derfor er det avgjørende for deg å fokusere på kommunikasjon og markedsføring i bedriften din. Uten det, så er det ingen salg.

Skap en relasjon til kundene dine ved å vise dem personlighet og troverdighet. Det gjør dem interesserte og engasjerte i virksomheten din. Den viktigste veien til å overbevise kundene om at de skal bli der de er, er at de kan identifisere seg med bedriften din, og at de føler en personlig forbinnelse til deg. Og i en digital tidsalder hvor det hele er i konstant forandring, er det viktigere enn noensinne før at du skaper et felles ståsted som folk trygt kan vende tilbake til.

 

Skap trivsel for medarbeiderne dine

Medarbeiderne er selve tannhjulene som får hele maskineriet til å gå rundt. Derfor bør du sikre deg at de trives på arbeidsplassen, slik at du kan få det aller beste ut av dem. Glade medarbeidere er motiverte medarbeidere.

Sørg for at utstyret deres er i orden. Gode kontorstoler og skrivebord oppfattes kanskje som banale ting, men det sender et signal om at du oppriktig er interessert i helbredet deres, og at de har det godt.

Dessuten skal du skape sosiale arrangementer. Lag en fredagsbar i ny og ne, slik at medarbeiderne får sjansen til å snakke sammen under mer avslappende forhold. Private samtaler skaper en god plattform for tettere fellesskap mellom medarbeiderne.

 

Gi medarbeiderne enkel adgang til informasjon

Mange bedrifter har flere forskjellige systemer som de ansatte skal kikke i for å kunne besvare en henvendelse fra en kunde. Dette kan ta lang tid, og skaper i stigende grad frustrasjoner for både kunde og medarbeider. Jo mer effektivt det håndteres, jo mer positive vil kundene og medarbeiderne bli. CRM (Customer Relationship Management) omhandler evnen til å kommunikere med kunder og potensielle kunder med e-post, telefon, SMS, fax, brev, samt fysisk tilstedeværelse med kunden.

Med en CRM-løsning kan man se all kommunikasjon med kundene, og gjør at bedriften hele tiden kan gi en korrekt og ensartet tilbakemelding til kunden med høy kvalitet, og ikke minst på en veldig effektiv måte. Hvis det høres ut som noe for din bedrift, så kan du lese mer og finne et CRM-system her.

Anbefalte artikler