Bruker: Passord:
   Vær pålogget.
Registrer  |  Jeg har glemt passordet
Søk her

BedriftsGuiden.no » Artikkel informasjon

Bruker dere SEO riktig?

Dato: 28.08.2020
Forfatter:
Kategori: Data og internett

Annonse

De fleste bedrifter har begynt å ta til seg begrepet SEO i mer bevisst form. SEO er alfa og omega for å kunne øke synligheten i søkemaskiner, men bruker dere SEO riktig? Her kan du lese litt mer om hva man skal tenke på i forbindelse med riktig bruk av SEO.

Søkeoptimaliser til flere søkemaskiner

Mange fokuserer utelukkende på Google når de driver med søkemaskinoptimalisering, men det er faktisk ikke den eneste søkemaskinen du kan optimalisere til. Bing, YouTube og Amazon er også søkemaskiner som det i stor grad kan lønne seg å ha litt fokus på, når dere driver med SEO. Det handler ikke bare om å øke synligheten i en maskin, med særdeles stor konkurranse, men å øke synligheten generelt. Det er muligheten større for hvis man tenker litt bredere og kanskje også tenker litt ut av boksen.

Bli spesialister i Google Ads

 Det er også lurt å bli spesialister i Google Ads, som de fleste kjenner til. Det kan være veldig vanskelig å få styr på dette helt selv, og derfor kan det være lurt å alliere seg med et byrå som vet hva de snakker om og kan øke din vekst online. Det er nemlig Et google ads bureau kan skape gode resultater. Dette er en funksjon som dere ikke må undervurdere når det kommer til SEO.

Fokuser på organisk vekst

Det kan også være lurt å kombinere strategier med Google Ads og optimalisering til et bredere spekter av søkemaskiner, med å fokusere på organisk vekst. Det vil si at man skaper innhold som helt naturlig gir en god plassering i Google eller andre søkemaskiner, på grunn av kvaliteten av innholdet. Dette er en strategi som krever mye tid og energi, men den kan være verdifull fordi den i stor grad gir deg en uslåelig plassering. Når du betaler for annonser, så er det en plassering som kan kjøpes av noen andre med et større budsjett, men godt innhold kan ingen ta fra deg. Derfor er det lurt å ikke neglisjere innholdssiden, når man skal fokusere på SEO. Sett deg inn i hvordan godt innhold skal bygges opp og sørg for å produsere noe som faktisk gir verdi for leseren. Det er ingen vits i å bruke masse tid på innhold som ingen gidder å lese, og det er heller ikke det som hitter i søkemaskinene.

Skap god SEO ved hjelp av en kombinasjon av organisk vekst, Google Ads og fokus på flere enn bare èn søkemaskin.

Anbefalte artikler